Vi har ekstra travlt på telefonerne – tak for din tålmodighed

Der er lige nu ventetid på telefonerne. Det beklager vi. Vi vil meget gerne hjælpe dig og håber, du vil prøve igen senere

Hvornår er din frist for indsigelse?

Hvornår er fristen, når du vil rette data eller sende nye oplysninger? Og hvad er dine muligheder, hvis du ikke når at sende en indsigelse?

Du kan oprette en indsigelse i deklarationsperioden

Når du har fået din deklaration med de oplysninger, vi har tænkt os at bruge til din vurdering, begynder det, der hedder deklarationsperioden. Her har du mulighed for at sende en indsigelse.

Du kan se fristen for indsigelse i din deklaration, når du er logget ind her på Vurderingsportalen. Den står under ”Er du uenig? Send indsigelse”. Du kan også åbne ”Ejendommens dokumenter og id”, hvor der ligger en pdf af din deklaration. Fristen for indsigelse er 4 uger fra datoen på pdf’en.

Hvis fristen falder på en helligdag

Vær opmærksom på, at hvis deklarationsperioden slutter på en helligdag eller i en weekend, så bliver fristen udskudt til næste hverdag.

Hvis vi modtager en indsigelse, efter fristen er udløbet

Hvis vi modtager oplysninger efter fristen, tager vi som udgangspunkt ikke stilling til dem.

Når deklarationsperioden udløber, begynder det, vi kalder afgørelsesperioden, hvor vi sender din vurdering. Hvis vi mod forventning ikke når at sende vurderingen inden for afgørelsesperioden, tager vi også stilling til de oplysninger, vi eventuelt har modtaget, efter deklarationsperioden er udløbet. 

Hvis du ikke når at sende en indsigelse

Modtager vi oplysningerne, efter du har fået din vurdering, tager vi ikke stilling til dem. I stedet kan du sende en indsigelse i deklarationsperioden, hvis der stadig er fejl eller mangler, næste gang vi vurderer din ejendom.

Hvis du ikke vil vente, kan du enten klage eller bede om, at vi ser på din vurdering igen (genoptagelse).

Læs om dine muligheder for klage og genoptagelse

Få svar på dine spørgsmål