Er BBR-oplysningerne om din ejendom korrekte?
Tjek dem nu, så du er forberedt, når vi sender dig de oplysninger, vi vil bruge til din vurdering.
Når vi vurderer din ejendom, bruger vi de oplysninger om din ejendom, der er registret i Bolig- og Bygningsregistret (BBR). Det er dit ansvar at sikre, at BBR-oplysningerne om din ejendom altid er opdateret.
Vi bruger dine BBR-oplysninger, når vi vurderer din ejendom
Inden du får din vurdering, modtager du en deklaration med de oplysninger, vi vil vurdere din ejendom ud fra.
Vi får ikke automatisk besked, når du retter dine BBR-oplysninger. Men hvis du retter dem nu, vil du være klar til at sende os en indsigelse, hvis vi ikke har brugt de korrekte oplysninger.
Se og ret dine oplysninger på BBR.dkVær opmærksom på kommunens sagsbehandlingstid
Når du retter i BBR, skal du være opmærksom på, at kommunen skal behandle og godkende oplysningerne, før de bliver endeligt registreret i BBR. Det er derfor en god ide at rette i BBR, allerede inden du får deklarationen.
Hvis du har spørgsmål
Du er velkommen til at kontakte os på 72 22 16 26 eller vurderingsportalen.dk/kontakt. Her kan du også se vores åbningstider.
Læs, hvordan du retter dine BBR-oplysninger, og hvilken slags oplysninger du kan retteVi vurderer pr. 1. januar 2020
- Vi skal vurdere din ejendom ud fra, hvordan forholdene var på vurderingsterminen den 1. januar 2020.
- Vi trak data fra BBR den 31. december 2019.
- Hvis BBR er opdateret, efter vi har trukket data, skal du give os besked i en indsigelse, når du får din deklaration.
- Husk, at du altid skal dokumentere i din indsigelse, at forholdet var gældende på vurderingsterminen.
Publiceret den 24. marts