Ændringer til din deklaration? Send en indsigelse

Hvis du har opdaget forkerte eller manglende oplysninger i deklarationen for din ejendom, kan du sende en indsigelse. Det har du 4 uger til.

Er der fejl eller mangler i deklarationen, kan du sende en indsigelse

Før vi vurderer din ejendom, sender vi dig en deklaration. Den indeholder de oplysninger, vi har tænkt os at bruge til din vurdering. Hvis du finder fejl eller mangler i deklarationen, kan du sende en indsigelse inden for 4 uger, fra du har modtaget den.

Fejl i BBR-oplysninger skal du selv rette på bbr.dk/ret

Som boligejer har du pligt til selv at rette oplysninger i BBR, hvis der er fejl eller mangler. Vurderingen pr. 1. januar 2020 bygger på de oplysninger, der var registreret i BBR den 31. december 2019. Forkerte oplysninger i deklarationen kan skyldes:

  • Enten at BBR er opdateret, efter vi har trukket data. Så skal du give os besked i en indsigelse.
  • Eller at BBR ikke er opdateret, og så skal du selv rette oplysningerne på bbr.dk/ret.

Når du retter oplysninger i BBR, skal kommunen først behandle og godkende dine nye oplysninger, før de bliver endeligt registreret i BBR. Vi får ikke automatisk besked fra BBR, så du skal også sende en indsigelse her på Vurderingsportalen. Vær opmærksom på, at kommunen som udgangspunkt har en sagsbehandlingsfrist på 10 hverdage, og at du stadig skal nå at give os besked om ændringerne ved at sende en indsigelse inden for fristen på 4 uger.

Læs mere om, hvordan du retter BBR-oplysninger, når du allerede har fået din deklaration

Frist for at sende en indsigelse

Du har 4 uger til at sende en indsigelse, når du har modtaget deklarationen.

Læs mere om fristen for indsigelse, og hvad du kan gøre efter fristen

Få svar på dine spørgsmål

Er du i tvivl, så ring til os

Du er altid velkommen til at ringe til os på 72 22 16 16, hvis du er i tvivl, om det giver mening for dig at sende en indsigelse.