Ændringer til din deklaration? Send en indsigelse

Hvis du har opdaget forkerte eller manglende oplysninger i deklarationen for din ejendom, kan du sende en indsigelse. Det har du 4 uger til.

Er der fejl eller mangler i deklarationen, kan du sende en indsigelse

Før vi vurderer din ejendom, sender vi dig en deklaration. Den indeholder de oplysninger, vi har tænkt os at bruge til din vurdering. Hvis du finder fejl eller mangler i deklarationen, kan du sende en indsigelse inden for 4 uger, fra du har modtaget den.

Fejl i BBR-oplysninger skal du selv rette på bbr.dk/ret

Forkerte oplysninger i deklarationen kan skyldes, at oplysningerne ikke er opdateret i BBR. Når vi vurderer din ejendom, bruger vi nemlig altid de oplysninger, der var registreret i BBR på vurderingsterminen.

Hvis vi skal nå at få dine ændringer med i vurderingen, skal du give os besked ved at sende en indsigelse. I indsigelsen skal du dokumentere, at ændringerne er endeligt registreret i BBR.

Læs, hvordan du retter BBR-oplysninger, når du allerede har fået din deklaration

Frist for at sende en indsigelse

Du har 4 uger til at sende en indsigelse, når du har modtaget deklarationen.

Læs mere om fristen for indsigelse, og hvad du kan gøre efter fristen

Få svar på dine spørgsmål

Er du i tvivl, så ring til os

Du er altid velkommen til at ringe til os på 72 22 16 26, hvis du er i tvivl, om det giver mening for dig at sende en indsigelse.