Gå til hovedindhold

Overblik over de forskellige klagefrister

Læs om, hvordan du regner de forskellige frister ud, alt efter hvilke vurderinger du vil klage over.

Du får besked, når din mulighed for at klage åbner

Hvis du vil klage, kan du ikke gøre det lige efter, du har fået din vurdering. Du får besked, når din mulighed for at klage åbner.

Fælles for fristerne

Fristen er på 90 dage, men den regnes dog lidt forskelligt ud, alt efter hvilken vurdering du vil klage over.

Du får besked med digital post, når din klagemulighed åbner.

Frist for en klage over vurderingen for 2020

Din klagemulighed åbner, når du får en besked i din digitale postkasse med dokumentet ”Hvis du vil klage, er det nu muligt”.

Skatteankestyrelsen skal have modtaget din klage senest 90 dage efter den dag, hvor du fik beskeden med digital post.

Sådan regner du den præcise frist ud

Hvis du vil regne den konkrete dato ud, skal du tage udgangspunkt i datoen i emnefeltet for beskeden, du fik med digital post. Den gælder som den officielle dag, hvor du fik beskeden, uanset om du læste den eller ej.

Er du fritaget for digital post?

Hvis du er fritaget for digital post, skal du regne fristen ud fra den dag, hvor du fik brev fra os i din postkasse. Det gælder, uanset om du tømte postkassen eller ej. I kuverten er brevet ”Hvis du vil klage, er det nu muligt”.

Fristen er lidt anderledes, hvis du har fået et tilbud om at få penge tilbage

Hvis du vil være sikker på, at tilbuddet om kompensation bliver genberegnet, er fristen en lidt anden: Så skal Skatteankestyrelsen have modtaget din klage senest 90 dage efter den brevdato, der står i dokumentet ”Hvis du vil klage, er det nu muligt”.

Læs mere om, hvad en klage betyder for tilbuddet om kompensation

Frist for en klage over en historisk vurdering (2013-2019)

Din klagemulighed åbner, når du en besked i din digitale postkasse med dokumentet ”Hvis du vil klage, er det nu muligt”.

Skatteankestyrelsen skal have modtaget din klage senest 90 dage efter den brevdato, der står i dokumentet.

Hvis du ejer flere ejendomme

Vi sender ud i etaper, så klagemulighederne åbner ikke på samme tid. Du får særskilt besked, hver gang der er noget klar til dig om en ejendom, du ejer eller har ejet.

Er fristen for at klage løbet ud?

Hvis vurderingen for 2020 er baseret på et forkert grundlag, fordi et faktisk forhold er registreret forkert eller mangler, kan du bede om, at vi ser på vurderingen igen (genoptagelse) efter de almindelige genoptagelsesregler. Så hvis fristen for at klage er udløbet, kan du altså bede os om, at vi ser på, om vurderingen kan ændres.

Læs mere om dine muligheder for, at vi ser på en vurdering igen (genoptagelse)